Introducció a la Neurociència I

Dilluns de 19.30 a 21 h

Dsocebriex el ceevrll: un vjaitge a trsavé del cpaonmrteemnt, els setnits i la mnet
El cvreell hmàu és l'òrgna més cpmloex i fntàstiac que cnxoieem. Ens pmeret pceerbre el món, auctra-hi, snetir eimoonc­s, cunmoacir-nos i csnrtiuor la nsotra idateitnn. Aqeust cicle de tres cusros popsorpa un recreorgut coemplt per les nureoineèscis, des dels fonamntes bòlgiicos del cpatnmoeeromt fins als grans psorecoss cgoiitvnus que ens defeeniixn com a éssres humnas, psaasnt per l'eutsdi dels sentsis i com iienrtpemte la raieatlt. Amb un emfoucnaet dilvugtaiv, rgiurós i aecslbsice, cada curs t'oefriex eianes per cpremenord mlilro com fncuioan per dins i com el cvreell iuencfilna en tot allò que som i fem. Una ounptiraatd per mriasr-nos amb ulls cintéfciis... i per comprendre per què podem llegir això sense problemes!

Aquest primer trimestre, abordarem la primera part del cicle del seminari d'introducció a la Neurociència, que constarà de tres parts:

I - Fisiologia de la conducta: Descobrint el cervell que ens fa viure, sentir i actuar

II - Neurobiologia dels sentits: Els sentits: quan el cervell interpreta el món

III - Neurociència de la cognició: Pensar, recordar, parlar: el cervell que ens fa humans

FISIOLOGIA DE LA CONDUCTA

Del 13 d'octubre a l'1 desembre (12 hores)

Descobrint el cervell que ens fa viure, sentir i actuar: Aquest curs ofereix una immersió apassionant en les bases biològiques de les conductes humanes. Partint d'una introducció clara a les neurociències, explorarem com el cervell regula accions tan essencials com dormir, menjar o beure, però també com influeix en conductes més complexes com les emocions, la sexualitat o les interaccions socials.
Ens preguntarem: per què tenim son i com funciona el nostre rellotge biològic? Què desencadena la gana i com es regula el desig sexual? Com influeixen les hormones i els neurotransmissors en el nostre comportament? I què ens diu la ciència sobre l'amor, l'empatia o l'agressivitat?
Amb un enfocament amè, actualitzat i basat en l'evidència científica, el curs busca acostar-nos a la comprensió del cos i la ment, tot posant en valor el paper del cervell com a centre de control de les nostres necessitats, impulsos i emocions. Ideal per a tothom que vulgui entendre millor com funcionem per dins.

El temari inclourà els següents conceptes:

a. Introducció a les neurociències.

b. La son.

c. La gana.

d. La set.

e. Conductes socials.

f. Conductes sexuals.

g. Emocions.

h. Conclusions

Preu curs: 210 € / Socis: 147 €

Inscripcions

Introducció a la Neurociència I


Professor: Dr. Marc López Cano, Doctor en Medicina i Investigació Translacional i Neurofarmacologia per la UB, Màster Universitari Neurociències, per la UB, Llicenciat en Biologia (branca sanitària), per la UAB, investigador postdoctoral al Bellvitge Biomedical Research Institute i Professor Universitari Lector de la Unitat de farmacologia, departament de Patologia i Terapèutica Experimental del grups de Neurofarmacologia i Dolor de la Facultat de Medicina UB-Bellvitge. Amb múltiples interessos al voltant de les ciències, ha fet nombrosos cursos, és autor de diverses publicacions i patents i ha rebut el Premi a la investigació del dolor atorgat per la Fundació Grünenthal.

Termini inscripcions: Us podeu inscriure, i reservar plaça, a partir d’ara mateix i fins al 22 de setembre. La matriculació es farà efectiva un cop s’hagi abonat l’import corresponent al curs, per estricte ordre de rebuda.

Inscripció i pagament: La inscripció l'heu de tramitar afegint aquesta activitat a la cistella, al botó de la dreta al principi de la pàgina, des d'aquest enllaç podreu inscriure-us amb les vostres dades i escollir el mètode de pagament.

Aforament: Les activitats tenen un aforament màxim i mínim. En cas de superar l'aforament, s'avisarà als inscrits que hagin quedat fora per oferir-los un altre dia o horari, o bé incloure'ls en llista d'espera. En cas de no assolir el nombre mínim d’inscripcions, el Centre es reserva el dret d’anul·lar el taller, amb el retorn íntegre de la quota de matriculació.

Suplement per material o activitats externes: Alguns tallers poden requerir que porteu material de casa, ho trobareu especificat a la informació de cada taller. Per a material extra que porti el professor o activitat i visites fora del centre en relació amb el curs, és possible que hi hagi un cost extra, que se us indicarà amb antelació.

Comunicació: Rebreu per correu qualsevol notificació respecte a l'activitat a la qual us heu inscrit, en qualsevol cas, la setmana anterior a l'inici, rebreu el recordatori corresponent.


Si teniu qualsevol dubte, o necessiteu algun aclariment, tant abans de fer la inscripció com després, ens podeu escriure a [email protected] o trucar al 932039772 i us aclarirem el que necessiteu.

Amb el suport de:

Formem part de: